سئو و بهینه سازی سایت

خدمات سئو،طراحی سایت، بهینه سازی محتوا

سئو و بهینه سازی سایت

خدمات سئو،طراحی سایت، بهینه سازی محتوا

خدمات دیجیتال مارکتینگ سئو،طراحی سایت، بهینه سازی سایت، بهینه سازی محتوا

بایگانی
  • ۰
  • ۰

ریچ اسنیپت (Rich Snippets) چیست؟

Rich Snippet یکی از سرویس های گوگل است که محتوای صفحات سایت را به نحوی خلاصه می کند که کاربران هنگام مشاهده نتایج جستجو متوجه می‌شوند که محتوای آن صفحه چیست. به عبارتی، ریچ اسنیپت برای توصیفِ اطلاعات و داده های نشانه گذاری شده وب سایت استفاده می شود و به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای وب سایت را بهتر درک کنند. ریچ اسنیپت ها به کد HTML سایت اضافه می شوند.

در صورتیکه از ریچ اسنیپت ها در سایت استفاده نشود، در نتایج جستجو تنها عنوان صفحه سایت، آدرس سایت و توضیحات متای آن صفحه نمایش داده می شود. اما اگر از ریچ اسنیپت ها در کدهای سایت استفاده شود، موتورهای جستجو (مخصوصا گوگل) اطلاعات بیشتری را به نمایش می گذارند. اطلاعاتی مانند نقد و بررسی محصولات، کسب وکار، خدمات و... . یک نمونه رایج و تاثیرگذار اسنیپت، درج ستاره ها در زیر لینک سایت است. ستاره های زیر لینک، میانگین مقدار امتیازهایی است که کاربران به صفحه مورد نظر داده اند.

ریچ اسنیپت

 

انواع ریچ اسنیپت

Breadcrumbs

در این نوع ریچ اسنیپت، به جای آنکه URL صفحه مورد نظر به کاربران نمایش داده شود، محل قرارگیری آن صفحه در دسته بندی های سایت به کاربر نمایش داده می شود. در واقع، این ریچ اسنیپت به کاربران نشان می دهد که برای رسیدن به این صفحه، باید چه مسیری را در سایت طی کنند.

نقد و بررسی

می توان برای نقد و بررسی یک محصول یا یک فیلم از ریچ اسنیپت ها استفاده کرد. در این نوع ریچ اسنیپت می توان یک نقد و بررسی را در نتایج جستجو به نمایش گذاشت یا می توان مجموعه ای از آن ها را نشان داد. این نوع ریچ اسنیپت به کاربران سایت امکان می دهد که به محصول مورد نظر امتیاز دهند. همچنین می توان نام شخص بررسی کننده را در نتایج جستجو نمایش داد.

اشخاص / افراد

ممکن است زمانی که نام اشخاص معروف در گوگل توسط کاربران جستجو می شود، اطلاعات کاملی از آن اشخاص به همراه تصویر برای کاربران نمایش داده شود. همچنین ممکن است زمانی که نام یک شخص در گوگل جستجو می شود، اطلاعات کاملتر از لینکداین آن شخص، در نتایج جستجو به نمایش در بیاید. این نتایج نشان داده شده از یک وب سایت، شامل پروفایل کارکنان، اعضای تیم و دیگر افراد سازمان است و در برگیرنده نام و نام خانوادگی کامل، شغل، وابستگی حرفه ای و اطلاعات تماس است. یعنی ریچ اسنیپت می تواند نام افراد، شغل، مهارت و نحوه تماس با افراد را در نتایج جستجو نمایش دهد.

محصولات

از ریچ اسنیپت ها برای فروش محصولات در فروشگاه های آنلاین نیز استفاده می شود. این اطلاعات می تواند شامل نام، تصویر، برند، توضیحات و قیمت محصول باشد. فروشگاه های آنلاینی که یک محصول را از چند فروشنده مختلف نمایش می دهند می توانند با استفاده از این نوع ریچ اسنیپت، محدوده قیمتِ محصول را بر اساس نزولی و صعودی ترتیب بندی کنند.

سازمان ها و شرکت ها

این نوع اسنیپت اطلاعاتی مانند نام تجاری، آدرس سایت، شماره تماس، لوگو و موقعیت جغرافیایی سازمان را در نتایج جستجو به نمایش می گذارد.

دستورالعمل ها

از این نوع ریچ اسنیپت معمولا برای دستورالعمل های آشپزی استفاده می شود. با استفاده از این ریچ اسنیپت می توان نوع غذا، نقد و بررسی، مدت زمان و مراحل پخت عذا را به نمایش گذاشت.

رویدادها

این نوع ریچ اسنیپت می تواند برای اطلاع رسانی برگزاری یک رویداد کمک کننده باشد. می توان اطلاعات مربوط به زمان آغاز رویداد، مدت زمان رویداد، جزئیات تهیه بلیت و مکان برگزاری رویداد را از این طریق به کاربر نمایش داد.

موسیقی

همه موتورهای جستجو به جز موتور جستجوی بینگ از این اسنیپت پشتیبانی می کنند. موتور جستجوی گوگل می تواند از اطلاعات نشانه گذاری شده برای ترانه ها و آلبوم های موسیقی پشتیبانی کند. ریچ اسنیپت های موسیقی شامل لینک هایی برای نمایش ترانه ها و لینک های مستقیمی برای خرید آلبوم های موسیقی هستند.

ویدئو

از این نوع ریچ اسنیپت برای محتوای ویدئویی موجود در سایت استفاده می شود و می تواند اطلاعات شرکت سازنده، مدت زمان ویدئو و سازنده ویدئو را در نتایج جستجو نمایش دهد.

اضافه کردن ریچ اسنیپت به سایت

اضافه کردن ریچ اسنیپت به تمام صفحات سایت ضرورتی ندارد اما هر چقدر که تعداد محتوای نشانه گذاری شده بیشتر باشد، موتور های جستجو نتایج بهتری از سایت شما را به نمایش می‌گذارند. نشانه گذاری داده ها به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود:

  • Itemscope  : نشان می‌دهد که کد HTML موجود در بلوک <div>  دربارۀ یک آیتم خاص است.
  • Itemtype  :  نشان می‌دهد که آیتم دقیقاً چه چیزی است.
  • Itemprop  :  مربوط به اطلاعات آیتم است. اطلاعاتی مانند نام، آدرس سایت، نقد و بررسی و ... .

مزایای اضافه کردن ریچ اسنیپت به سایت

  • درک بهتر محتوای سایت توسط موتور های جستجو به ویژه گوگل
  • درک بهتر محتوای سایت توسط افراد نابینا و معلول
  • جلب توجه بیشتر کاربران به لینک سایت در صفحه نتایج جستجو
  • افزایش نرخ کلیک
  • ستاره دار کردن مطالب در گوگل
  •  افزایش اعتماد کاربران و گوگل به سایت

نقش ریچ اسنیپت ها در سئو سایت

ریچ اسنیپت ها، اطلاعات و محتوای سایت را برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی می کنند. موتورهای جستجوگر نیز این داده ها را به صورت منظم و برچسب گذاری شده به کاربران نمایش می دهند. در نتیجه، نرخ کلیک سایت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. به علاوه، بسیاری از سئوکاران معتقد هستند که استفاده از ریچ اسنیپت ها می تواند در رتبه بندی سایت تاثیرگذار باشد. ریچ اسنیپت ها با ستاره دار کردن صفحات سایت، باعث جذب کاربران و افزایش کلیک روی لینک سایت می شوند.

 

  • ۹۸/۱۰/۱۷
  • Ali Rajabi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی